CZ

/

EN
topic

Synopse

Regenbogen je poklidné městečko uprostřed rozlehlých luk. Toto rozkošné království je útočištěm pro všechny bytosti. I když se městečko zdá být rájem na zemi, není tomu tak. I zde musí občané čelit různým zločinům a nepravostem. O klid regenbogeňanů se tu stará detektiv Zbyšek se svým týmem. Tento chrabrý delfín navíc každý rok vybírá jednoho studenta detektivní školy na praxi. Je to neskutečné, ale detektiv si vybral vás! Po dobu 4 týdnů mu budete moci dělat asistenta a učit se tak od experta na slovo vzatého. A máte k tomu ideální příležitost. Ráno vašeho nástupu do praxe je objevena mrtvola mladého jednorožce. Buďte ve střehu, vrah ani detektiv Zbyšek vás nenechají zahálet.


Detaily

Žánr: visual novela

Platforma: PC

Jazyk: český

Datum vydání: 19.1.2012

Varování: neexplicitní násilí, rasizmus

Herní doba: 90 minut

Počet slov: 34 513

Počet rozhodování: 105

Počet konců: 12


Vytvořili

Kresba: Ondřej "Syky" Sýkora

Návrh Neko Logické: Lucie “Ruchie” Duháčková

Návrh Akakura: Mashiro

Scénář: Ondřej "Syky" Sýkora, Emil “Moti” Gašparec

Skript: Emil “Moti” Gašparec

Hudba: FLOW MC

Betatest: Lucie “Ruchie” Duháčková, Jozef “Dagi” Duháček, Petr “Guzmicz” Hamza

Korektury: Lucie “Ruchie” Duháčková, Veronika Bobková

Ke stažení

Post mortem

Asistent detektiva Zbyška se žánrově zařazuje jako visual novela (http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_novel). Dále pak jako detektivní, komediální či parodickou.


Vývoj trval zhruba pět měsíců. Hra obsahuje 4 387 dialogových obrazovek, 33 155 slov, což je 7,6 slov na scénu. Dále hra obsahuje 104 rozhodovacích menu a dohrání jednoho z hlavních konců trvá přibližně hodinu až hodinu a půl. Žánr visual novely byl vybrán záměrně pro své zaměření na příběh a postavy a především pro fakt, že z rozhodování dělá jedinou herní mechaniku.


Našim záměrem bylo vyzkoušet netypickou roli, ve které se hráč nachází. Oproti tomu, jak to ve hrách bývá, se totiž neujímá hlavní role. Hlavní postavy jsou v hráčově přítomnosti, ale on jim pouze asistuje. Je v podstatě hlavně svědkem jejich konání a míra jeho vlivu tomu odpovídá. Hráč jim pomáhá, nadhazuje sugesce k danému problému, které se však nemusí naplnit, pokud je postavy vnímají za chybné. Hráč má jako postava asistenta omezené pravomoce, ale také omezenou zodpovědnost. To pak ostatně odráží samotný název hry. Obsahuje jak postavu hráče, tak hybatele dějem. Otázkou je, kdo je hlavním hrdinou.Cílem bylo tedy hlavně vytvořit visual novelu, která by poukázala na fakt, že hráč je z aktivního ovlivňování vyřazen jak omezením výběru, tak chováním fiktivních charakterů. Úkolem bylo vyzkoušet, jestli je tato simulace pro hráče atraktivní nebo vůbec snesitelná.


K docílení tohoto efektu pak byly vybrány tři druhy rozhodování:

• Rozhodování jako volba činu, která bude mít následky na budoucnost

• Rozhodování jako ověřování znalostí (sama o sobě cesty nemění)

• Rozhodování, které aktuálně ovlivňuje situaci, větví děj do několika alternativních konců (hypertext)


V průběhu betatestu se však ukázal být zajímavým jiný problém. Jedna z postav ve hře v průběhu děje několikrát zmíní, že si vede blog a adresa tohoto blogu je i několikrát zmíněna. Tento blog jsme pak pro zajímavost opravdu vytvořili a vedeme na něm fiktivní příspěvky této postavy. Zajímavým zamyšlením je pak fakt, jak tento blog rozšiřuje Juulův/Huizingův magický kruh nebo jestli do něj vůbec patří. Při testování samotnými hráči (výběr byl rozmanitý od nehráčů až po časté hráče) pak vyšlo na jevo, že je vůbec nenapadlo si tento blog vyhledat. V magickém kruhu se tak v podstatě uvěznili a značně se jim omezilo vnímání a logické uvažování. Magický kruh Asistenta detektiva Zbyška vyžaduje, aby hráč přistoupil na jakousi pomyslnou nelogiku, kterou se tím pádem opravdu řídí.

Screenshoty

screenshot001 screenshot001 screenshot001 screenshot001